ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

کد آهنگ

خطرات قلیان کشیدن
نسیم خوش دانش
درمسیر کمال چراغ دانش روشن کننده راهتان باد
نگارش در تاريخ شنبه 16 دی 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

·       یک وعده قلیان برابر70 نخ سیگار

 

یک بار قلیان کشیدن به طور متوسط، معادل دود کردن 70 نخ سیگار ضرر و زیان به فرد وارد می کند. بار قلیان کشیدن به اندازه 15 تا 52 سیگار،مونوکسید کربن و نیز به اندازه 72 تا 102 سیگار،قطرات وارد بدن می کند واینها یعنی خطر قلیان،چندین و چند برابر سیگار است.

 

·       پک های عمیق،نفس مرگ

 

برخی از قلیان کش ها،فکر می کنند چون دود تنباکو از آب رد می شود،مواد سمی آن گرفته می شود و زیانی ندارد. در حالی که کارشناسان می گویند بیشتر این مواد سمی از جمله نیکوتین و خاکستر وارد ریه می شود ضمن اینکه قلیان 2 خطر دیگر هم دارد.اول اینکه به خاطر دم های عمیقی که فرد برای جذب دود می زند،حبابچه های ریه بیشتر از سایر دخانیات آسیب می بیند و تخریب می شود .دوم اینکه اتفاقا به دلیل مرطوب بودن راه های هوایی و رشد میکروب ها و قارچ ها در این مسیر باشد .برخی دیکر فکرمی کنند دود قلیان از راه دهان خارج می شود و به ریه نمی رسد،اما چون دود ازطریق مخاط دهان و حنجره جذب بدن می شود و آثار سوء خود را می گذارد، حتی در هوایی که دود قلیان آزاد میشودو افرادی که قلیان نمی کشند در معرض دود قرار گرفته و در طولانی مدت دچار عوارض آن خواهند شد.»

اما نکته در این جاست که هر نخ سیگار معمولا ظرف مدت 10 دقیقه دود می شود،اما در هر بار استفاده از قلیان،فرد 40 تا 60 دقیقه خود را در معرض دود آن قرار می دهد ،دودی که می تواند کاملا اعتیاد آور باشد.

به کوشش سجاد جامعی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: